Od kilku lat widać znaczący wzrost liczby incydentów bezpieczeństwa w organizacjach. Aktualnie podejście do cyberbezpieczeństwa IT w wielu średnich i dużych firmach zakłada, iż nie istnieje zabezpieczenie, którego nie da się obejść - pytaniem nie jest już „czy zostaliśmy zhackowani?”, lecz „jak?”, „kiedy?” i „przez kogo?”. W związku z tym coraz częściej kładzie się nacisk na analizę gromadzonych informacji dotyczących szeroko rozumianego obszaru IT w celu jak najszybszego wykrycia zagrożenia (detect) i jego przeciwdziałaniu (response). Global One posiada szereg produktów dostosowanych do potrzeb organizacji o zróżnicowanym profilu działów bezpieczeństwa IT począwszy od małych kilkuosobowych zespołów, a skończywszy na firmach chcących zbudować pełnoprawne centrum kompetencji.
TPS/SOC
Wszelkiego rodzaju rozwiązania skupiające się na automatyzacji pracy działów bezpieczeństwa IT przyporządkowane są do kategorii rozwiązań z zakresu TPS (Threat Protection System). Większość z nich łączy w sobie funkcje agregacji zdarzeń (na podstawie ruchu sieciowego i danych z komputerów użytkowników i serwerów) oraz automatyzacji odpowiedzi na incydent bezpieczeństwa (poprzez integrację z posiadanymi przez Klienta rozwiązaniami NGFW, AV, IPS, Web Filtering, NAC itp.).
Na rynku pojawiają się również rozwiązania oferujące platformę analityczną, umożliwiającą proaktywne zarządzanie incydentami tzw. SOC (Security Operations Center). Wyposażone są one w funkcje wyszukiwania korelacji między podobnymi zdarzeniami, automatyczną weryfikację podejrzanych systemów, wykrywanie potencjalnych źródeł zagrożenia, wektorów ataku, podejrzanej komunikacji botnetowej typu Command&Control, monitorowanie rozprzestrzeniania się ataku i ocenę poziomu zagrożenia.
Oferowane przez Global One rozwiązania umożliwiają uruchomienie wszystkich możliwych mechanizmów detekcji ataków działających na poziomie sieci i stacji roboczej oraz automatyzację wszystkich wymienionych procesów związanych z przeprowadzaniem analizy ataków i realizacji odpowiedzi na nie. Wszystko to ma na celu zredukowanie czasu potrzebnego na wykrycie, przeanalizowanie i ostateczne zwalczenie zagrożenia oraz zniesienie barier kompetencyjnych poprzez dostarczenie prostych i zrozumiałych narzędzi dla analityków bezpieczeństwa IT.
SIEM
Rozwiązania SIEM (Security Information and Event Management) wykorzystywane są w organizacjach od wielu lat do monitorowania urządzeń sieciowych i serwerów. Alarmy pochodzące z SIEM są często pierwszym sygnałem informującym o przeprowadzanym ataku. Są także niezbędnym narzędziem do przeprowadzania wszelkiego rodzaju audytów bezpieczeństwa. Nasza oferta rozwiązań SIEM opiera się na produktach dostosowanych do potrzeb każdej organizacji - począwszy od przystępnych cenowo systemów all-in-one, skończywszy na rozbudowanych i wysoce skalowalnych produktach rynkowych liderów.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o technologiach sieciowych i ofercie Global One, wypełnij poniższy formularz, a nasz konsultant na pewno się z Tobą skontaktuje.